30 yıllık felci 2 saatte düzeldi

tendon-transferi7 yaşındayken babasının silahından kazayla çıkan kurşunla sol eli felç olan Murat Öztekin'e tam 30 yıl sonra iki saatlik 'tendon transferi' operasyonu yapıldı. Öztekin artık elini kullanabiliyor.

Afyon'da yaşayan Murat Öztekin, 2 saatlik ameliyatın ardından 30 yıl önce felç olan sol eline tekrar kavuştu. Öztekin, "tendon transferi" yapılan eliyle klavyeyi kullanarak yazı yazmaya bile başladı. Şimdi 37 yaşında olan Murat Öztekin, 7 yaşındayken bir kaza kurşununun hedefi oldu. Ailesinden biri babasına ait silahı temizlerken, yanlışlıkla ateşlenen kurşun eline isabet etti. Okulların açıldığı ilk gün, üzerinde önlüğüyle sınıfına gitmeye hazırlanırken; soluğu kanlar içinde hastanede aldı. Afyon'da ilk gittikleri hastanede kolunun kesilebileceği söylendi. Bunun üzerine ailesi tarafından hemen Ankara'ya götürüldü. Hastanede 3 ay kaldı ve pek çok kez ameliyat oldu. Eli kesilmekten kurtuldu ancak hareket edemez hale geldi. Ailesi bu duruma bile şükretti.Geçirdiği kaza nedeniyle o yıl okula da gidemeyen Murat Öztekin, ertesi yıl kardeşi ile aynı sınıfta ilkokula başladı. Fizik tedavi süreci devam ediyordu fakat hiçbir iyileşme olmadı. Sol elini hiç kullanmadan yaşamaya alıştı. Eğitim hayatının ardından il özel idaresinde çalışmaya başladı. Evlendi, iki çocuk babası oldu. O da, çevresindekiler de hiç kullanmadığı sol elini kabullendi. Yine de, elinin iyileşeceği umudunu hep taşıdı. Bu nedenle her yıl farklı hekimlere gitti, her defasında olumsuz bir yanıt almasına karşın kontrollerini sürdürdü.

İLK ÖĞRENDİĞİNDE AĞLADI
Son olarak internetten konu ile ilgili araştırma yapıp Gaziosmanpaşa Hastanesi'nde el cerrahi bölümü olduğunu öğrendi. Geçen ilkbaharda randevu alıp, eşiyle birlikte Afyon'dan İstanbul'a geldi. Hastanede elinin düzelebileceğini öğrenen Öztekin'e sevinçten gözyaşlarını tutamadı. 12 Mayıs'ta, iki saat süren bir ameliyatta Dr. İ. Bülent Özçelik ve Dr. Berkan Mersa tarafından Öztekin'in eline tendon transferi yapıldı.

'ÖZEL BİR AMELİYAT YAPTIK'
Murat Öztekin'in 30 yıldır kullanamadığı eline kavuşmasını mucize doktorlar "Özel bir ameliyat" diye açıklıyor. Op. Dr. İ. Bülent Özçelik ve Op. Dr. Berkan Mersa, ameliyatla ilgili şunları söylüyor: Radiyal sinir içine tendon transferi yaptık. Bu ameliyatla birlikte çalışmayan kasların kirişleri yerine parmakların ve el bileğinin çalışan diğer kaslarının tendonları aktarılıyor. Böylece bir süre sonra beyin parmakların ve elin normal işleyişini çözüp kas ve tendonlarının yeni çalışma düzenini algılıyor.

Kaynak: Sabah/Esra Tüzün/12-09-2011

El,El bileği, el bileği kırıkları,scafoid kırığı, kienböck hastalığı, geçmeyen el bileği ağrıları, Artroskopi, önkol kırıkları, çocuk kırıkları , yaşlılarda kırık tedavisi , Diz ağrısı ,diz artoskopisi, menüsküs, diz protezi, protez ,kalça protezi, omuz çıkığı, Omuz ağrısı, Omuz artroskopisi, Ayak bileği kırıkları, ayak bileği artroskopisi, halluks valgus, dirsek ağrısı, dirsek kırıkları,omuz kırıkları, sinir yaralanması, kalça kırığı , bacak kırığı, romatizma, kireçlenme, boyunda eğrilik, boyun ağrısı, ortopedik ayakkabı, ortopedik ortez protez, ortopedi,ortopedi travmatoloji, ortopedi doktoru, ortopedi nedir, kırık çeşitleri, kırık çıkıkta ilk yardım, kemik erimesi, kemik ağrısı,çıkık , burkulma , incinme , kemik hastalıkları, ganglion, karpal tünel, sinir sıkışması, tetik parmak, hareket kısıtlılığı, bel ağrısı, boyun ağrısı

sunular videolar elcerrahicom