ALÇI NASIL YAPILIR

Ortopedide kullanılan alçı, sargı şeklinde sentetik alçı ya da sargı şeklinde plastik alçı olarak bulunur. Sirküler ya da alçı atel olmak üzere iki farklı tedavi için de kullanılabilir. Alçı uygulanacak ekstremiteye alçı pamuğu, alçı içerisinde cildin her yerini en az 2 kat geçecek şekilde sarılır.

Atel uygulaması yapılacaksa, ekstremiteye uygun şekilde uzun kol, kısa kol vb. alçı katları hazırlanır. yeterli kalınlık ve uzunlukta hazırlanan atel, oda sıcaklığındaki su dolu bir kovada ıslatılır. Hava kabarcıkları bitene kadar beklenir. Sonrasında fazla suyu sıkılır. Pamuk sarılmış ekstremiteye uygun pozisyonda yerleştirilip sargı bezi ile sarılır. Alçı donduğunda işlem tamamlanmış olur.

Sirküler alçı tedavisinde, 2 kat sarılmış alçı pamuğunun üzerine uygun görülen genişlikteki alçı sargısı ıslatılıp fazla suyu süzülerek sarılır. Bu işlem yeterli kalınlığa ulaşana kadar tekrarlanır. Alçı donduğunda işlem tamamlanmış olur. Fakat atel tedavisinin aksine açıkta kalan parmak uçlarının hareketi, dolaşımı ve şişliğinin durumu hastanın takibinde hayati rol oynar. Sirküler alçı sarılan hasta en az bir gün alçılı ekstremitesini, kalp seviesinin üzerinde tutmalıdır. Alçıdan açıkta kalan parmaklarında uyuşukluk, parmak uçlarında beyazlaşma olması halinde hasta, zaman kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna başvurmalıdır.