GLOMUS TÜMÖRÜ

Tırnak yatağı altında yer alan iyi huylu nadir kitlelerdir. Genellikle tanı konulması oldukça güçtür. Bu yüzden hastalar uzun süre tümörün varlığından haberdar değildir. Genellikle tırnak altında ve parmak ucunda tekrarlayan ağrı, dokunma sırasında elektrik çarpması veya hassasiyet, soğukta artan ağrı, tırnakta şekil bozukluğu , bazen tırnak altında mavi - mor bir nodül varlığı görülebilir. Bu şikayetlerden biri veya birkaçı beraber olan hastalarda glomus tümörü düşünülebilir.

glomus  glomus1Tırnak üzerine bası ile ağrı artışı, parmağın altına ışık tutma durumunda kitlenin görülür hale gelmesi gibi muayene yöntemleri ile teşhis konulmaya çalışılsa bile asıl teşhis film ve bilgisayarlı film, (MRI) tetkikleri ile konulur. Glomus tümörü bazen kemiği de eriterek kemikte boşluk oluşturabilir. Bu direkt grafi ile görülebilir. MRI tetkiklerinin ince kesitlerle ve parmağa yönelik yapılması gerekmektedir. Dikkatli yapılmayan MRI tetkiklerinde kitlenin tespiti yapılamayabilir. Tedavide tırnağın kenarında yerleşen glomus tümörlerinde tırnak çekimi olmadan tırnağın ortasında olan lezyonlarda tırnak çekilerek kitleye ulaşılır. Kitle genellikle yuvarlak ve saydam şekildedir. Kemik erimesi durumunda kemik üzerinin kazınması uygun olur. Ameliyattan sonra kitle patolojik incelemeye gönderilmelidir. Eğer lezyonun kemik erimesine çok yol açtığı görülür ise o bölgenin doldurulması yeni tırnak geliminin doğru olması için yardımcı olur. Bazı durumlarda tümörün tekrarlayabileceği akıldan çıkarılmamalıdır. Tırnak çekimi yapılan hastalarda gelen tırnakta şekil bozukluğu olabileceği bilinmelidir. Glomus tümörü sadece parmakta değil vücudun başka kısımlarında da oluşabilir.

glomus2 glomus3