ULNAR İMPAKSİYON

Ulnar impaksiyon sendromunun teşhisi için röntgen ve MR gibi görüntüleme yöntemleri kullanılır. MRI incelemesinde  özellikle lunat kemiğin ulna ile karşılaştığı yüzeyde sinyal değişikliği  ve ulnanın radiusa göre uzunluk farkının tespit edilmesi tanı konulmasında faydalı olur. Çoğu zaman  lunat kemik sinyal değişiklikleri Kienböck hastalığı ile karıştırılabilir. Atelleme fizik tedavi gibi konservatif tedaviler sonrası şikayetlerin fazla olduğu vakalarda cerrahi müdehale yapılır. Cerrahi müdahalede ulna kemiğinin lunat kemik ile sürtünmesini engellemek için açık ve kapalı cerrahi kısaltma işlemleri ve kapalı yöntem ile  TFCC yırtığının temizlenmesi gerekir 4-5 mm altındaki ulna uzunluk farkı olan hastalarda kameralı kapalı yöntem ile kısaltma yeterli olur. Kameralı  yöntem ile kısaltma sonrası hemen elin ve el bileğinin kullanımına izin verlir ve fizik tedaviya başlanır. 4-5 mm'nin üzerindeki uzunluk farklarında önkol seviyesinde ulna kemiğinin bir parçasının çıkarılıp plak ile tespit ve alçı gerektiren biraz uzun ve daha zorlu bir operasyona ihtiyaç vardır.   Bu kısaltma operasyonuları sonucu şikayetlere sebep olan etkenler ortadan kaldırılarak iyileşme sağlanır.El bileğimizden dirseğimize doğru giden radius ve ulna adı verilen iki kemik bulunur. Bu iki kemik arasında mevcut uzunluk farkı nedeniyle ulnanın el bileğindeki baş kısmının radiusunkine göre normalden daha uzun olduğu durumlarda ulnar impaksiyon sendromu oluşur. Bu hastalıkta uzun olan ulna ile el bileği kemikleri arasında kalan TFCC adı verilen  menisküs benzeri yapı giderek incelir ve sonunda bu yapının orta kısımında yırtık oluşumu ve sonrasında el  bileğimizdeki kemiklerden lunatum ve triquerum adlı kemiklerin  kıkırdak yapısında bozulmalar oluşur. TFCC yırtığı ve ulna ile  lunatumun arasında sürtünmeye bağlı kireçlenme nedeniyle ağrı ile beraber el bileğinde hareket kaybına rastlanır.

El bileği ağrısı nedeni ile kapalı yöntem ile ameliyat edilen hastanın görüşleri

El bileği ağrısı nedeni ile 7 sene önce ameliyat edilen hastanın görüşleri

El bilegi ağrısı nedeni ile kapalı yöntemle tedavi edilen hastanın görüşleri